donderdag 8 juni 2017

A sweet finish


After the recent flurry of quilty activities and a new job you may think that there was no time to sew. Almost right 😊 !

I did manage to finish a quilt I wanted to finish for a long time, it was a BOM by Quilt It & Dotty (click) in 2012 so it has been in my sewing room for quite a few years.


This type of quilt is not my usual thing, but it was fun to make and is sweet to look at.

Because of its size is was a bit difficult to take pictures of the whole quilt, but with two helpers we managed it.

Some details:

Oh dear, my angel still needs to go to the hairdresser…








These buttons were given to me by fellow Feathergirl Hubertine (click), she bought these when she visited the quiltshop of Veronique Requena in France, Veronique is the designer of this quilt, so this is a special touch to this quilt.








Quilt stats:

Size: 2.00 m x 1.78 m (79” x 70”)
Fabric: cotton and bits of wool
Batting: 100% cotton
Method: hand piecing, hand applique, hand quilting (big stitch quilting), quilt as you go
Pattern:  Veronique Requena, BOM by Dorry from Quilt It and Dotty

Now that this ufo is finished I really want to finish another one. So which one to chose, there are so many lurking in my sewing room…..

Do you have that ‘problem’ too…?

Phyllis





11 opmerkingen:

  1. Wat een mooie quilt is het geworden Phyllis!!
    Ik dacht ook dat dit niet mijn type quilt was maar telkens als ik ze op een tentoonstelling of zoals hier zie dan blijf ik maar kijken (en ervan genieten!). Deze quilt zit zo boordevol leuke details. Helemaal leuk is dat je de originele knoopjes hebt gekregen! Ook het quiltwerk vind ik erg mooi gedaan! Wat heerlijk dat je ze na al die jaren aan Eline hebt kunnen geven. Prachtig gedaan!!
    Hier hetzelfde probleem hoor -:).
    Groetjes, Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is die leuk geworden Phyllis! En inderdaad, best nog wel heel snel gedaan! Leuke binding heb je ook gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, oh, Phyllis wat is deze quilt mooi geworden. Een Affo! Top! Ik ben benieuwd welke UFO je nu ter hand gaat nemen. Ook ik ben met deze quilt van Veronique bezig. Het deel hond en vogelhuisjes heb ik af. En af en toe toe ik weer een blokje. Nu ben ik rechtsonder bezig. Een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat is ie LEUK geworden! En dan ook nog originele knoopjes een echte verhaaltjes deken. Zwaaizwaai fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is de quilt mooi geworden kun je mij de naam geven van de quilt ,dan ga ik op zoek naar het patroon?

    Gr Therese

    BeantwoordenVerwijderen
  6. There's always a "few" lurking in my sewing room. You have a lovely finish.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. What a lovely quilt! I love the big house block with the tree bending over it :0) Yes I have a few ufos to choose from too - it feels good to finish one!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lol there is always a 'few' waiting for quilting! This is a sweet quilt. Your stitching makes for wonderful texture!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is echt een mooie, en vooral ook persoonlijke quilt geworden (dat label, zo lief...) en zeker de moeire van het afmaken waard. Op naar de volgende! Of ik dat ook heb, zoveel projecten in de kast? Zeker weten! Veel te veel... maar wat een luxe eigenlijk.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En het is een hele gezellige quilt geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...